den skeptiska fasen..


Undrar om det är en fas som inträffar i allas liv, när man ifrågasätter det mesta. Har ju hört talas om att man har en när man är fem år, men då är det väl mer ' varför är ketchupen röd?' - för att den är gjord av tomater, ' varför är den gjord av tomater?'. Nu menar jag när man börjar ifråga sätta om allting verkligen är som man tror, eller hur man uppfattas av olika människor och hur man uppfattar dem i sin tur. Jag har alltid försökt att inte döma männsikor innan jag känner/ har träffat dem. Nog för att man alltid har en uppfattning, men tänk hur många gånger den har ändrats! På senare tid har även människor jag känner visat sidor jag inte trodde fanns hos dem. Vilket jag nu i efterhand tycker är både på gott och ont.. jag har lär mig något.

En fråga som är rolig att fråga någon man lärt känna nyligen är; vilken uppfattning de hade om mig innan vi träffades. De flesta brukar säga att de tycker att jag verkar vara en trevlig tjej (sen vet man ju inte hur många som är ärliga, haha). Jag undrar om man verkligen skulle vijla veta allt folk har tänkt om en? men det skulle samtidigt vara intressant..

Är i allafall inne i en skeptisk, lite observerande fas.. Jag tror det kan vara bra för mig att stanna upp lite och fundera, istället för att bara tuta och köra. När man bara susar förbi är det lätt att man missar viktiga skyltar på vägen, tex sånna som varnar för att en järnvägskorsning närmar sig (ja, jag pluggar teori om någon undrar) Jag tror ens intuition fungerar lite som de skyltarna.. och ignorera man dem så står man kanske där och undrar vart tåget kom ifrån..

men det positiva med en fas, som jag har bestämt att det är, är att den går över. Förhoppningsvis får jag tillbaka mitt vanliga jag, mesta dels positiv, men med en gnutta eftertänksamhet i min öppenhet (är det ens ett rikitgt ord?! haha)

nu blev det mycket funderingar.. Det känns som att mitt gamla (eller nya) jag börjar komma tillbaks allt mer, skönt!

nu är det sängen, och sen en ny dag med nya möjligheter.. oj lite jobbigt optimistisk där nästan





/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0