jag säger bara..

Let’s get ready to rumble

.
Så jävla min humor! haha
.
taget från bloggen http://fredrik.cafe.se/
.

.

På väg ner till Skåne. Telefonsamtal med min vän J, som inte har barn, och som vi ska bo hos.

J: Behöver jag förbereda något då eller?

Jag: Va? Nä, det tror jag inte. Hur så?

J: Jamen jag menar för…du vet…barnet. Behöver han något?

Jag: Som vadå?

J: Jamen…behöver jag köpa hem mjölk eller så?

Jag: Mjölk?

J: (Frustrerat) Jamen vad FAN! Jag vet fan inte hur dom där funkar! Dricker dom inte mjölk?

Jag: Jag tror att du tänker på igelkottar.

Min fru: (Från baksätet) Man ska inte ge igelkottar mjölk.

Jag: Va?

Min fru: Det är inte bra för dem. De blir sjuka.

Jag: Åh fan.

J: Men hallå? Vad snackar ni om?

Jag: Du ska inte ge igelkottar mjölk.

J: Vilka jävla igelkottar?

Jag: Det vet jag väl inte. Det var du som började tjata om dem.

J: (Stönar) Jag orkar inte mer. Behöver jag sätta upp en grind eller nåt?

Jag: En vad?

J: En grind! Dom gör det i The dog whisperer. Sätter upp en grind för att liksom avskilja de tillåtna zonerna från de icke tillåtna liksom.

(Tystnad. Jag tittar på min son. Som sitter i sin bilstol någonstans mitt i en flytande sörja av vatten, riskakesmulor och tygelefantpäls.)

Jag: Om du vill ha en uppfattning om hur det är att få besök av en nio månader gammal bebis, och vill sätta en tv-serie som referenspunkt, då är det nog inte just The dog whisperer.

J: Nähä, vilken är det då?

(Tystnad. Tittar på min son. Han är i full färd att smeta ner bildörren med ett tjockt lager majskrokssmet)

Jag: Du vet hur Dexter plastar in ett rum innan han ska ta livet av en snubbe?

(Tystnad)

J: Jag måste nog åka och handla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0